Operatiunea de Chiptuning reprezinta optimizarea parametrilor unei memorii numita Eeprom. Aceasta memorie face parte din computerul de motor sau ECU(Electronic Control Module) asa cum este el cunoscut in cazul masinilor de noua generatie. De retinut este faptul ca memoria Eeprom inglobeaza toate datele si hartile de functionare ale motorului si ea poate fi de doua feluri :
1. Eprom de tip vechi, este acea memorie care se poate scrie o singura data
In acest caz, operatiunea de chiptuning cunoscuta si sub denumirea de chiptuning clasic se efectueaza scotand efectiv memoria din placa de circuite pentru a fi citita apoi se inlocuieste cu alta modificata.
2. Eeprom de noua generatie, este al doilea tip de memorie intalnit, care are avantajul ca poate fi stearsa si rescrisa de multe ori, numita si memorie Flash (de aici si Flashtuning)
Operatiunea de citire si modificare in cazul unei memorii rescriptibile se poate efectua in trei modalitati: prin Chiptuning clasic in cazul in care nu exista protocoale de comunicare cu ECU(computerul de motor), prin Flashtuning / OBDtuning cand exista posibilitatea de conectare pe mufa ECU-lui sau pe mufa de diagnoza a masinii si, cea de-a treia modalitate, in Boot mode. In aceasta ultima situatie, ECU este desfacut si se face conectare direct pe pini fara insa a lipi sau dezlipi ceva din acesta.